Vydejte se na krátký výlet s panem Eduardem, konkrétně s Eduardem Petiškou, spisovatelem, který se narodil před sto lety – 14. května 1924. Pan Eduard miluje jízdu na kole a dneska na výlet kromě vás berem i svého syna Martínka. Ano, toho Martínka, který opečovával jablůňku a kterému napsal čítanku. Schválně, jaké další knížky jste od něj četli? Nějakou určitě najdete skoro v každé knihovně u nás.
I v knihovně, v Brandýse nad Labem, jeho knížky najdete. Ostatně, celá knihovna se po panu Petiškovi jmenuje, byl to významný místní občan. A k letošnímu významnému jubileu se v knihovně rozhodli s ním a o něm udělat celou šifrovací hru. Tak pojďte, pan Eduard už vyjíždí!
V této hře zjistíte více o nejstarší české historii, která se odehrávala právě v místě hry. V týmu o 2–5 hráčích během ní projdete souměstí Brandýs nad Labem-Starou Boleslav. Na 7 stanovištích vás čekají šifry, logické úkoly a získávání hesel.
Pokud chcete vědět víc, koukněte na detaily hry.
Všechny potřebné informace najdete na stránce hry, včetně informace kde a jak začít a registračního formuláře pro váš tým.
Hru provozuje a udržuje Knihovna Eduarda Petišky – www.knihovna.brandysnl.cz
Ke hře potřebujete herní kartu. Pokyny k získání karty najdete na stránce hry.
Aby vás na startu hry nic nepřekvapilo
Hra je určena pro 2–5členné týmy. Děti od 10 let se dokáží zapojit, od 12 let zvládnou luštit v samostatných týmech.
Lehká hra, vhodná i pro začátečníky bez zkušeností s šifrovacími hrami.
Během hry ujdete necelé 2 km. Vyluštění vám zabere zhruba dvě hodiny.
Herní karta (získáte buď v Zámecké kočárovně v Brandýse nad Labem, Plantáž 2480 nebo v Informačním centru ve Staré Boleslavi, Jungmannova 468/4), tužka a především plně nabitý telefon s připojením na internet.
Kdykoliv, kdy budete mít chuť a potřebné vybavení. Pokud nemáte herní kartu, ověřte si otevírací dobu Informačního centra.
Hru lze začít na dvou místech, buď:
1. Zámecká kočárovna, Plantáž 2480, Brandýs nad Labem, nebo
2. Informační centrum, Jungmannova 468/4, Stará Boleslav.
Přinášíme druhou sadu nápaditých šifer pro žáky druhého stupně ZŠ. Úkoly učitelky Bájné se věnují řeckým bájím a pověstem a reáliím starověkého světa. Hra v 8 šifrách zprostředkuje svět bohů, demokracie nebo římských čísel.
Šifrování na svatbě? Proč? Správná otázka! Kdo by chtěl na svatbě zbytečně přemýšlet a příliš zaměstnávat mozek, že? Svatba má být časem radosti a bujaré zábavy. Možná vás to překvapí, ale šifry Cryptomania do této představy zcela zapadají. Těšte se na týmové úkoly plné svatební tematiky. Vše navíc podáno s osvěžující nadsázkou.
Dostali jsme hned několik poptávek na hru v přípravném týdnu. A rozhodli jsme se jít společnému štěstí naproti. Šifry milujeme a jsme opravdu rádi, když si chtějí luštěním těch našich, zpestřit svůj společný čas právě učitelé. Zároveň jsou často běžné náklady na realizaci hry mimo možnosti škol. A to se tímto mění.