Pravidla
Abyste si šifrovací hru Záhada sušické úmluvy mohli užít, doporučujeme pečlivě projít následující pravidla. Není jich mnoho, ale jejich přečtení vám pomůže k lepšímu hernímu zážitku.
Nejdůležitější pravidla
- Hra je řízena pomocí herního systému na těchto stránkách.
- K přihlášení do herního systému je potřeba nejdříve zaregistrovat svůj tým. Potřebujeme znát jen email, na který vám přijdou přihlašovací údaje, a nějaký úderný název vašeho týmu.
- V herním systému najdete všechny důležité pokyny a také do něj budete zadávat všechna hesla, která během hry získáte.
- Ke hře potřebujete kromě herního systému také herní brožuru (v rámečku níže zjistíte, jak ji získat), nabitý chytrý telefon s připojením k internetu, papír a tužku.
- Hra fyzicky začíná u Sušického kulturního centra Sirkus na ulici Příkopy 178. Hra se spustí zadáním přístupového kódu z herní brožury do prvního stanoviště.
Schéma hry
- Na každém stanovišti na vás čeká vždy jeden úkol.
- Hra obsahuje 7 stanovišť.
- Stanoviště hry jsou očíslována od 1 do 7 a je možné je navštívit pouze v daném pořadí.
Herní materiály
Herní materiály se skládají z herní brožury s podklady k jednotlivým úkolům a z jedné krabičky sirek.
Kde získáte herní materiály
- V Městském informačním centru Sušice
(Poštovní 10, Sušice – mapa) - V kanceláři Sušického kulturního centra Sirkus
(Příkopy 178, Sušice – mapa)
Stanoviště
- Za vyřešení úkolů získáváte body.
- Počet získaných bodů se liší podle toho, zda jste úkol vyřešili bez pomoci, vzali si v on-line herním systému nápovědu či řešení.
- Vyřešení úkolu: zisk 10 bodů;
- Nápověda k přesunu: -2 body z 10 možných;
- Nápověda k úkolu: -5 bodů z 10 možných;
- Přeskočení stanoviště zobrazením správného řešení: 0 bodů.
- Úkoly spolu vzájemně nesouvisí. Každý je potřeba řešit samostatně.
- Řešením úkolu je vždy jedno smysluplné slovo – v případě, že vám vyjde věta (např. heslem je strom), zadáváte jen slovo „strom“.
- Herní systém ignoruje jak velikost písmen v heslech, tak i případnou diakritiku.
- Pokud do systému zadáte dvě špatná hesla po sobě, další můžete zadat až za 2 minuty.
- Ve hře používáme anglickou abecedu o 26 znacích (CH jsou dvě různá písmena).
- Zadání získáte buď elektronicky v herním systému nebo bude potřeba, abyste pracovali s herní brožurou. Na takovouto situaci vás upozorníme. Vše ostatní, co potřebujete k vyřešení úkolu, najdete v blízkém okolí nebo si to nesete s sebou.
Příběh
Při přesunech a také na jednotlivých stanovištích vám bude systém po částech odhalovat příběh. Text příběhu neobsahuje žádné šifry, ale informace z něj můžete při řešení jednotlivých úkolů využít.
Fair Play
Neprozrazujte prosím řešení úkolů. Je těžké mít radost z objevování, když vám někdo řekne výsledek. Zároveň vás prosíme, abyste se ke všem herním prvkům chovali ohleduplně.
Přejeme příjemnou hru!
Tým Cryptomania a Sušického kulturního centra Sirkus