Záhada
sušické úmluvy
Dobrodružná šifrovací hra
z dílny Cryptomania

Pravidla

Abyste si šifrovací hru Záhada sušické úmluvy mohli užít, doporučujeme pečlivě projít následující pravidla. Není jich mnoho, ale jejich přečtení vám pomůže k lepšímu hernímu zážitku.

Nejdůležitější pravidla

  1. Hra je řízena pomocí herního systému na těchto stránkách.
  2. K přihlášení do herního systému je potřeba nejdříve zaregistrovat svůj tým. Potřebujeme znát jen email, na který vám přijdou přihlašovací údaje, a nějaký úderný název vašeho týmu. 
  3. V herním systému najdete všechny důležité pokyny a také do něj budete zadávat všechna hesla, která během hry získáte.
  4. Ke hře potřebujete kromě herního systému také herní brožuru (v rámečku níže zjistíte, jak ji získat), nabitý chytrý telefon s připojením k internetu, papír a tužku.
  5. Hra fyzicky začíná u Sušického kulturního centra Sirkus na ulici Příkopy 178. Hra se spustí zadáním přístupového kódu z herní brožury do prvního stanoviště.

 

Schéma hry

  • Na každém stanovišti na vás čeká vždy jeden úkol.
  • Hra obsahuje 7 stanovišť.
  • Stanoviště hry jsou očíslována od 1 do 7 a je možné je navštívit pouze v daném pořadí.

Herní materiály 

Herní materiály se skládají z herní brožury s podklady k jednotlivým úkolům a z jedné krabičky sirek.

Kde získáte herní materiály

Stanoviště

  • Za vyřešení úkolů získáváte body.
  • Počet získaných bodů se liší podle toho, zda jste úkol vyřešili bez pomoci, vzali si v on-line herním systému nápovědu či řešení.
    • Vyřešení úkolu: zisk 10 bodů;
    • Nápověda k přesunu: -2 body z 10 možných;
    • Nápověda k úkolu: -5 bodů z 10 možných;
    • Přeskočení stanoviště zobrazením správného řešení: 0 bodů.
  • Úkoly spolu vzájemně nesouvisí. Každý je potřeba řešit samostatně.
  • Řešením úkolu je vždy jedno smysluplné slovo – v případě, že vám vyjde věta (např. heslem je strom), zadáváte jen slovo „strom“.
  • Herní systém ignoruje jak velikost písmen v heslech, tak i případnou diakritiku.
  • Pokud do systému zadáte dvě špatná hesla po sobě, další můžete zadat až za 2 minuty.
  • Ve hře používáme anglickou abecedu o 26 znacích (CH jsou dvě různá písmena).
  • Zadání získáte buď elektronicky v herním systému nebo bude potřeba, abyste pracovali s herní brožurou. Na takovouto situaci vás  upozorníme. Vše ostatní, co potřebujete k vyřešení úkolu, najdete v blízkém okolí nebo si to nesete s sebou.

Příběh

Při přesunech a také na jednotlivých stanovištích vám bude systém po částech odhalovat příběh. Text příběhu neobsahuje žádné šifry, ale informace z něj můžete při řešení jednotlivých úkolů využít. 

Fair Play

Neprozrazujte prosím řešení úkolů. Je těžké mít radost z objevování, když vám někdo řekne výsledek. Zároveň vás prosíme, abyste se ke všem herním prvkům chovali ohleduplně.

Přejeme příjemnou hru!

Tým Cryptomania a Sušického kulturního centra Sirkus