Případ
jablka sváru
detektivní šifrovací hra
z dílny Cryptomania

Pravidla hry

Abyste si šifrovací hru Případ jablka sváru mohli užít, doporučujeme pečlivě projít následující pravidla. Není jich mnoho, ale jejich přečtení vám pomůže k lepšímu hernímu zážitku.

Nejdůležitější pravidla

  1. Hra je řízena pomocí online herního systému na těchto stránkách.
  2. V herním systému najdete všechny pokyny a také do něj budete zadávat všechna hesla, která během hry získáte.
  3. nastavení týmu můžete změnit jméno týmu a také vyplnit jména jednotlivých hráčů.
  4. Do herního systému se můžete přihlásit na více zařízeních zároveň pod stejným uživatelským jménem a heslem.

Co potřebujete ke hře

  • Herní materiály v černé krabičce nebo vytištěné před hrou (viz šedý box vpravo).
  • Psací potřeby a nůžky.
  • Počítač, tablet nebo mobil s připojením k internetu.

Herní materiály

V černé krabičce Cryptomania byste měli mít:

  • herní brožuru s podklady k jednotlivým úkolům,
  • zadání úkolu Výslech Viléma (tři barevné A5 s fotkami),
  • zadání úkolu Výslech Heleny (dvě kopie).

Pokud si herní materiály tisknete sami, vše najdete připravené k tisku na stránce Herní materiály. Doporučujeme také si pečlivě přečíst návod, jak materiály vytisknout.

Schéma hry

  • Hra Případ jablka sváru obsahuje 8 úkolů.
  • Úkoly jsou očíslované od 1 a je možné je řešit pouze v daném pořadí.

Úkoly

  • Za vyřešení úkolů získáváte body.
  • Počet získaných bodů se liší podle toho, zda jste úkol vyřešili bez pomoci, vzali si v herním systému nápovědu či řešení.
    • Vyřešení úkolu: zisk 10 bodů;
    • 1. nápověda: -2 body z 10 možných (pokud vůbec nevíte, co se šifrou dělat);
    • 2. nápověda: -4 body z 10 možných (pokud jste nějak luštit začali, ale nevíte pořád, jak číst heslo);
    • přeskočení úkolu zobrazením správného řešení: 0 bodů.
  • Řešením úkolu je ve většině případů jedno smysluplné slovo. Pokud tomu tak nebude, upozorníme vás na to v herním systému. Neznamená to však, že vám z úkolu nemůže vyjít například věta „kód je lípa“ nebo „heslo je český národní strom“. V takovém případě zadáváte jen slovo „lípa“.
  • Herní systém nerozlišuje ani velikost písmen v heslech, ani případnou diakritiku.
  • Za špatné odpovědi se neodečítají žádné body, pouze pokud zadáte dvě špatná hesla po sobě, budete muset počkat 2 minuty, než zadáte další.
  • Úkoly spolu vzájemně nesouvisí. Každý je potřeba řešit samostatně.
  • Ve hře používáme anglickou abecedu o 26 znacích (CH jsou dvě různá písmena).

Většinu zadání získáte elektronicky v herním systému. Některé úkoly však mohou vyžadovat i práci s herní brožurou či dalšími herními materiály. V takovém případě vás však systém upozorní.

Příběh

U jednotlivých úkolů vám bude systém po částech odhalovat příběh hry. Text příběhu neobsahuje žádné šifry, ale informace z něj můžete při řešení jednotlivých úkolů využít.

Fair play

Neprozrazujte prosím řešení úkolů ani nikde nesdílejte zadání. Je těžké si hru užít, pokud znáte dopředu řešení šifer.

 

Přejeme příjemnou hru!

Tým Cryptomania